'Vitamin D Studies Show Promise for Reducing Cancers (HealthDay)Certain amounts of vitamin D may be able to prevent up to half of breast cancer cases and two-thirds of colorectal cancer cases in the United States, according to two studies by researchers at the Moores Cancer Center at the University of California, San Diego, and colleagues at other centers.